Sunday, January 18, 2009

Kenapa BN boleh kalah dalam Pilihanraya kecil P.36 Kuala Terengganu

Apakah jadahnya sehingga BN terpaksatelan air liur dengan mlepaskan kerusi parlimenyang di menangi pada PRU 13 080308 dengan majoriti 600 undi kini kalah dengan majoriti undi 2000 lebih pada 170109 Adakah BN sudah tidak relevan tidak dapat memenangi hati rakyat dengan modal pembangunan atau rakyat sendiri yang akan mahu merubah segalannya. Jawapannya mungkin akan terngkai pada PRU ke 14 pada 2012 nanti.
Semalam mantan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamedmenyatakan kekalahan bukan kerana Datuk Sri Najib Tun Razaktetapi kerana kekuatan dan pengaruh pembangkang yakni PAS masih menebaldalam hati orang-orang di sebelah Pantai Timur.
Tapi perjalanan pilihanraya serta langkah-langkah yang i ambil oleh pihak SPR dan pasukan keselamatan terutamanya pihak Polis haruslah di puji dan di beri pengiktirafan dengan menjaga keselamatan dapat kita lihat hampir tiada langsung insiden yang tidak diingini berlaku. Syabas kepada pihak POLIS kita boleh bagi 6 bintang. Itu yang kita hendak aman, damaidan tenang.
BN kalah tak apa asal kalah bermaruah dengan tiada lagi isu pengundi hantu.Barisan Pembangkang yang arif lagi bijaksana tunjuklah contoh dan teladanyang baik dalam Parlimen. Insya Allah rakyat semua mahukan Negara berkebajikan.

P/S: Pak Lah nak beralih kuasa pada Mac nantidengar kata KJ nak masuk PAS. betui ka.........

No comments: